Сегодня отправляемся в самый большой в мире макет страны. На ваших экранах «Гранд Макет Россия». Мы собрали все интересные факты и сняли сюжет с железнодорожным уклоном о знаменитом Петербургском шоу-музее. Общее количество единиц подвижного состава — более 2700 шт, тут трудятся 250 локомотивов, на макете проложено 2,5 километра рельсов и установлено 452 стрелочных перевода. Это надо видеть! Смотрите серию и участвуйте в конкурсе!
#железнодорожное, #грандмакетроссия
Донат: yasobe.ru/na/ssvmedia Карта сбера 4276 5500 2022 7081 Наш «Яндекс кошелек»: 410011594676720 Web money: R423229979399 (Если хотите увидеть себя в титрах, указывайте в комментариях платежа) Собранные средства отправляются на рекламную компанию проекта в adWords
Наш канал: youtube.com/user/ssvmedia
Мы в ВК: vk.com/ssvmedia
Мы в ФБ: facebook.com/SsvMedia
Мы в инста: @ssvmedia
Телеграмм: ssvmedia
Наш сайт: ssvmedia.ru
СТРОИМ ИЗБУШКУ Как построить избушку в тайге.Сруб. Мох сфагнум. Крыша-Потолок. Печь-Экономка.9 СЕРИЙ В ОДНОМ ФИЛЬМЕ- 3 часа 20 минут. Наглядное пособие. Строительство Промысловой Путиковой избушки-Зимовье. Показано строительство избушки с нуля и до конца под крышу, с подробным объяснением и наглядным показом и последовательностью каждого этапа и нюансами и особенностями строительства промысловых избушек на УРАЛЕ. Используются методы в строительстве, которые в других регионах не известны. Такие, как: 1) бревно «ПОДКАТ», которое предотвращает преждевременное гниение сруба 2) Печка «ЭКОНОМКА», которая экономит в разы расход дров и даёт комфортную и ровную температуру в избушке на протяжении 8-10 часов при одной закладке дров. 3) Необычный размер ДВЕРИ, которая не выстуживает избушку и сохраняет тепло при частом входе и выходе из избушки. 4) Использование Мха СФАГНУМА, который при укладке во влажном и обильном применении между брёвнами, отлично связывает между собою венцы сруба и сохраняет прочность и тепло избушки. 5) Замена покрытия крыши рубероидом на водоотталкивающую наждачку на матерчатой основе. 6) Где у избушки КРЫША является ПОТОЛКОМ.
HOW TO BUILD THE HUT. Frame. The sphagnum moss. Roof-Ceiling. Oven-Housekeeper.9 EPISODES IN ONE MOVIE is 3 hours 20 minutes. Visual aid. Construction Field Potokovoj hut-the Hut. Shows the construction of the hut from scratch to end under the roof, with a detailed explanation and a visual display and sequence of each stage and the nuances and peculiarities of construction of fishing huts in the URALS. Are used in construction, which in other regions is not known. Such as: 1) log «TACKLE», which prevents premature rotting of the frame 2) Stove «HOUSEKEEPER», which saves significantly the consumption of firewood and gives comfortable and even temperature in the house for 8-10 hours at one tab of firewood. 3) Unusual size DOOR which is not vystudoval the hut, and retains heat with frequent entrance and exit of the hut. 4) the Use of SPHAGNUM Moss, which when laying in moist and plentiful use between the logs, perfectly connects between them the crowns of the framework and maintains the strength and warmth of the hut. 5) replace the roof covering with roofing material to waterproof the sandpaper on a fabric basis. 6) Where the cabin ROOF is a CEILING.
Еще во времена, когда полет был прерогативой исключительно крылатых существ, человек стремился ввысь и мечтал о небесных просторах, сегодня же развитие технологий подарило нам возможность пересекать огромные расстояния по воздуху и подниматься на небывалые высоты. Представляем подборку удивительных персональных летательных аппаратов. От сверхлёгкого ранца вертикального взлёта и посадки до гибридного дельтаплана последнего поколения.
Какое изобретение понравилось Вам больше всего? Напишите в комментариях.
In this video im restoring a very old hand cranked grinder.
A few weeks ago I visited my friend and we took a closer look at his barn, looking for something interesting to restore. As soon as I saw this hand cranked grinder, I knew that this would make a nice restoration video. It was all covered in wood dust and the visble steel parts were very rusty. It was still working, but the grinding wheel was very unbalanced.
When I was cleaning the parts with the parts washer I found a lot of nails and screws in the gearbox, I guess I was very lucky that I didnt found any teeth from the gears. The pin connection from one gear was damaged very hard. I filled it all up with welding and machined all surfaces clean again.
I decided to make a brass sleeve for the wooden handle and glued it in with epoxy.
I only cleaned the grinding wheel with high pressure water and it worked very well. Due to the age of the grinder and the cleaning with the water, the two paper discs were lost. Thats why I printed two new ones with my logo on it and they turned out very nice. Theyre there to lower the pressure on the grinding wheel from the clamping.
The cover plate from the gearbox didnt fit at all, it didnt even cover everything. Because of that I decided to make a new one.
For the painting I choose a black coat, as it was originally, I used filler on it to get a nice and smooth finish.
Im very happy how this project turned out, Ill keep this item for myself for display.
I hope you like my work and the video.
Huge thank you to all of my Patreon and PayPal supporters and specially to:
Scott Meola
Afreeflyingsoul
Micky McKay
Adel AlSaffar
Alan Hanson
Alex Roussos
Andreswara Hermawan
Andrew Phillips
Dan Williams
Gregory
Joan Casanovas
John Romero
Jonas Richartz
Jonathan Heckerman
LVE
Paul Mampilly
SA Graver
Trevor Kam
Vince Valenti
Zachary Grimes
Timestamps:
00:00 preview
00:37 disassembling
02:13 showing all the parts
02:28cleaning the parts with the parts washer
02:47 removing the old paint with paint stripper
03:32 sandblasting
04:17 restoring the holder
04:39 restoring the gearbox case
05:11 restoring all shafts and gears from the gearbox
07:45 making a new pin connection
08:17 restoring the crank
08:40 restoring the wooden handle
09:05 making a brass sleeve for the wooden handle
09:51 making a steel cover for the wooden handle
10:58 making a shaft for the wooden handle
12:14 restoring the grinding wheel
13:11 making a new wooden sleeve for the grinding wheel
14:03 making a brass sleeve for the wooden sleeve
15:01 restoring the clamping disc for the grinding wheel
15:21 restoring the big shaft
15:48 making a new cover for the gearbox
16:32 restoring the joints for the big shaft
17:18 sandblasting again
17:32 bluing the steel parts
17:55 applying two component filler and sand it
18:20 applying two component primer
18:44 wet sanding
18:58 applying two component coat „jet black“ (RAL 9005)
19:30 showing the restored bolts and nuts
19:44 showing all the parts before reassembling
19:58 reassembling
22:19 showing the restored item
23:09 final test
Time and costs of this restoration:
I was working on this project over 1,5 weeks
$20 hand cranked grinder
$20 2k primer
$20 2k coat „jet black (RAL 9005)
$5 wood for the sleeve
$5 grease inlets
$0.4 thick paper for the grinding wheel
My camera:
Panasonic HC-V180
If you have any questions about the process, machines im using or other stuff, just ask me in the comments. I read them all and i try to reply as soon as possible.
Sorry for my bad english, its not my language. I try my best to improve my technical english.
Subscribe for more of my content. Im uploading videos about mechanical stuff, as new creations and buildings and also restorations.